Proceduri pentru internare (conform Legii 95/2006 și Ordinului 619/360/05.2014)
Serviciile medicale spitalicești se acordă asiguraților în baza:
-
-
Biletului de trimitere emis de medicul de familie, medic specialist din ambulatorii sau cabinete medicale în contract cu CNAS;
-
Documentelor de transfer de la alte spitale sau de la Unitățile de Primiri Urgențe.
-
Dovada calității de asigurat
Pacientul trebuie să facă dovada calității de asigurat prin:
- Adeverință de salariat
- Adeverință de asigurat/coasigurat
- Adeverință de șomaj
- Cupon de pensie
- Ajutor social
- Card european de sănătate, etc.
Documente necesare pentru internare
- Carte/Buletin de identitate sau pașaport
- Certificate de naștere pentru copiii sub 14 ani
- Cardul de sănătate în termen de valabilitate (nu se acceptă carduri cu date greșite)
- Pentru pacienții fără card de sănătate: adeverință de la Casa de Asigurări de Sănătate
Documente suplimentare în funcție de categorie
- Angajați: Adeverință de la locul de muncă, cu numărul de zile de concediu medical din ultimele 12 luni
- Pensionari: Cupon de pensie (original sau copie) din ultima lună
- Elevi peste 18 ani și studenți: Adeverință sau copie a carnetului vizat la zi
- Bolnavi incluși în programe naționale de sănătate: Adeverință medicală de la medicul curant sau coordonator al programului
Efecte personale admise la internare
Pacientul poate aduce:
- Periuță și pastă de dinți
- Săpun
- Prosop
- Pijamale
- Papuci și/sau halat
Situații speciale
- Urgențe medicale și suspiciuni de boli cu potențial endemo-epidemic: se acordă servicii spitalicești fără bilet de trimitere sau dovada calității de asigurat
- Pacienți neasigurați care solicită servicii fără bilet de trimitere și fără urgență: vor suporta costul consultului medical
- Pacienți neasigurați cu urgențe medicale sau epidemiologice: beneficiază de servicii medicale spitalicești gratuit, doar dacă situația reprezintă o urgență
Tipuri de internare
- Internare de zi
- Internare continuă
Informații privind externarea
Ora externării
Externarea pacienților se realizează după ora 13:00 a fiecărei zile.
Documente primite la externare
La externare, pacientul primește:
- Scrisoare medicală (eliberată de medicul curant și adresată medicului de familie), care conține:
- Evaluarea stării de sănătate a pacientului la momentul externării
- Indicațiile de tratament și supraveghere terapeutică pentru perioada următoare
- Recomandări privind regimul igieno-dietetic de urmat
- Recomandări privind un stil de viață sănătos
- Dacă este cazul, recomandarea pentru îngrijire medicală la domiciliu
- Biletul de ieșire, întocmit de medicul curant
- Rețeta compensată/gratuită, pentru persoanele asigurate
- Concediu medical (eliberat la cerere), numai pe baza unei adeverințe de la angajator care include concediile medicale efectuate în ultimele 12 luni
Informații suplimentare
- Pacientul va primi instrucțiuni privind semnele sau simptomele care necesită revenirea urgentă la spital
- Se va comunica planul de supraveghere post-externare, pentru continuitatea tratamentului
Externarea la cerere
În cazul în care pacientul solicită externarea în ciuda recomandării medicale, aceasta se va face pe baza unei cereri scrise, în care pacientul menționează explicit că solicită externarea contrar avizului medicului.
Program de vizitǎ
Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Sf. Cuvioasa Parascheva” Galați
(conform CM nr. 16 / 16.12.2022 și Ordin MS 3670/2022, MO nr. 1177/8.12.2022)
Acces vizitatori în salon
Durata vizitei
- Secțiile fără risc: maxim 15 minute
- Secțiile cu pacienți cu risc pentru forme severe de boală: vizitele pot fi suspendate de Șeful de secție
Restricții de acces
Nu este permis accesul vizitatorilor:
- care prezintă semne clinice de infecție acută
- aflați în stare de ebrietate sau sub influența unor substanțe halucinogene
Obligații vizitatori
- Purtați echipament de protecție corespunzător gradului de risc al secției (asigurat gratuit de unitatea sanitară)
- Respectați măsurile de protecție stabilite de spital pentru prevenirea transmiterii infecțiilor